Deze wet heeft drie essentiële doelstellingen:
De wet verstaat onder huwelijksbemiddeling “elke activiteit die bestaat uit het tegen vergoeding aanbieden van ontmoetingen tussen mensen met het directe of indirecte doel een huwelijk of een stabiele verbintenis tot stand te brengen”. De wet heeft dus betrekking op huwelijksbureaus, maar ook op clubs, zolang zij activiteiten aanbieden die onder de definitie van huwelijksbemiddeling vallen.
Om het doel van transparantie te bereiken neigt de wet ertoe een registratiesysteem voor huwelijksbureaus te organiseren. Het gaat hier niet om een goedkeuring die gericht is op het uitvoeren van een kwaliteitscontrole van de aangeboden diensten, maar slechts om een registratie waarmee u de bedrijven uit de sector kunt leren kennen.
Bovendien moeten rubrieksadvertenties van huwelijksbureaus een bepaald aantal vermeldingen bevatten waardoor ze kunnen worden geïdentificeerd en details over het "profiel" van de kandidaat kunnen worden verstrekt.
Maatregelen ter bescherming van de consument omvatten:
Vanaf 7 januari 2006 kan niemand meer een huwelijksbemiddelingsactiviteit uitoefenen zonder eerst in deze hoedanigheid ingeschreven te zijn bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (wet van 15 december 2005 houdende administratieve vereenvoudiging II).
Agenten van het Directoraat-Generaal Controle en Bemiddeling zijn bevoegd om overtredingen van de wet van 9 maart 1993 (AM van 28 mei 1993 - MB van 16 juni 1993) te onderzoeken en te rapporteren.
Op het gebied van sancties bevat de wet strafrechtelijke bepalingen die een einde kunnen maken aan misleidende praktijken of praktijken die in strijd zijn met de waardigheid van de menselijke persoon: de wet voorziet in een waarschuwingsprocedure, een stopzettingsprocedure en de mogelijkheid voor de minister om de sancties op te schorten of te annuleren. registratie van inbreukmakende bedrijven.
http://economie.fgov.be/protection_consumer/wedding_agencies/wedding_agencies_fr_001.htm
I | Het eerste gesprek is gratis en vrijblijvend. Je krijgt alle tijd om na te denken. |
|
II | Wij stellen je kwaliteitsvolle partners voor en we doen dat voor mensen tussen 25 en 85 jaar. |
|
III | We zijn heel selectief en voorzichtig bij het voorstellen van mogelijke partners. En je mag van ons een hoogwaardige dienstverlening verwachten. |
|
IV | Onze ambassadeurs staan 7/7 (zelfs op feestdagen) voor je klaar, zowel voor een eerste individueel gesprek als voor de opvolging achteraf. |
|
V | Discretie is belanrijk voor ons. We respecteren je privacy helemaal en werken in het volste vertrouwen. |
|
VI | We respecteren je verwachtingen en proberen aan al je criteria te beantwoorden. |
|
VII | Ook als je criteria heel specifiek zijn, doen we alles om eraan tegemoet te komen. |
|
VIII | Onze absolute prioriteit is om je geen tijd te doen verliezen en ervoor te zorgen dat je snel profielen te zien krijgt die aan je verwachtingen voldoen. |
|
IX | Onze leden krijgen allemaal een VIP behandeling en we zijn erg gevoelig voor kleine gebaren die een groot verschil kunnen maken. |
|
X | Voor leden die dat wensen, organiseren wij kwalitatieve events rond diverse thema’s: gastronomie, kunst, reizen, lezen, golfen, paardrijden... |
De oprichtster Claire Mottart is nu verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het huwelijksbureau Atoutcoeurs en is op zoek naar Atoutcoeurs- ambassadeurs in België, Luxemburg en Frankrijk of op een meer internationaal niveau. Voor alle informatie: